ZERO MIND

Bila kita mula rasa rungsing.. penyelesaiannya..kosongkan minda serta tenangkan diri dan buat keputusan

toin2..aku kembali.. terdetik di hati aku nk ckp ttg sesuatu. erm.. ok la.aku terus terang.sebenarnya aku terasa hati.hu2.sensitif ek aku ni. tahu aku terasa hati dengan apa?? SIFAT PENTINGKAN DIRI SENDIRI..

hurm.. pentingkan diri dengan adik beradik..tak pernah berlaku kot dalam hidup aku setakat ni. hrp2 tk akan berlaku di lain waktu pun. tapi lau dgn2 kawan2..yupp..aku mmg terlalu byk ter KECIL hati dengan sifat ni. ermm mungkin sb kita kawan2 xde sebarang talian hubungan darah, jadi apa2 perkara leh jadi satu keadaan yang mana manusia akan jadi SELFISH. walaupun tempoh kawan tu boleh dianggap lama, tapi sifat selfish tak mungkin org boleh buang. mungkin bagi diri aku sendiri..or bagi org lain. depend pada keadaan.

dan paling sedih.bila kita yang menjadi mangsa kepada kawan yang selfish. mesti sgt2 termakan hati. aku alaminya.tapi aku cuba twish pemikiran aku.. kalau aku menjadi kawan yang selfish itu.kiranya aku la yang selfish..kawan aku mesti akan terasa dan termakan hati sgt2. so mcmna ek.. conclusion nya.kita manusia.tak perfect.jadi, akan ada baik buruk sifat kita dan kawan kita yang akan kita nampak.mungkin kita tak nampak keburukan kita..tapi kawan2 kita nampak semua tu...pikir2 kanla..

~~ aku nak buang sifat kecil hati aku supaya aku tak la terasa hati sgt2~~


0 comments: