hurm..manusia,dari kita kecik sampai la kita besar..mcm2 tempat yang kita pergi dan mcm2 perkara kita alami.kita temukan dgn pelbagai ragam manusia.
satu perkara yang aku tkut utk berdepan dgn namanya manusia ni...adalah MENJAGA HATI..
susahnya..
manusia.aku pun manusia..aku juga ada ati,perasaan, dan mcm2 yang manusia ada. tapi kenapa manusia tak faham manusia lain...
aku benci untuk bergaduh, aku bnci bila aku mula bercakap2 tntg org, aku benci bila aku yang dah jahat ni jadi makin2 jahat. tlg aku.. aku selalu berdoa, moga aku tak jadi orang2 yang dibenci, moga aku dan kaum muslimin dan muslimah dilindungi dari segala perbuatan keji.tapi, akhirnya aku menangis sendiri. terlalu banyk dah aku buat.dosa aku sendiri pada tuhan dah byk.inikah pula dosa aku pada mak ayah, dan dgn org2 sekeliling aku. tlg aku
aku rindu kehidupan aku..yang tak bergaul,yang menyendiri, yang tak suka kuar rumah, yang tak ambik tahu hal sape2, yang sorang2.gelak,sedih,marah semua sorng2.dah mcm org yang berhalusinasi.temannya adalah..aku,,dan aku... sb aku yakin..aku tak bersusah payah untuk menjaga hati sape2. semua tak pedulik aku.tapi masalah masa tu.aku sangt2 terasa SUNYI..
aku suka ngan kehidupan aku ngan kawan2 sekeliling aku, hati aku senyum xde sedih2 dah.tapi, dalam hati aku gembira...aku berhadapan dengan situasi yang aku tak jangka.hipokrit adalah jalan terbaik.. aku rasa dah tak best dgn life mcm ni.gara2 nak menjaga hati semua orang.tapi HATI AKU??PERASAAN AKU??
....................................
Pergi
6 years ago

0 comments:
Post a Comment