1 jun hari tu, result praktikum keluar. aku mcm tak sdp hati je. nak cek ke tak nak.nak cek ke tak nak. alih2 sorang kawan ni tanya kat chat fb aku, "dah cek ke result?". dah aku tak nak pikir kena pikir jugak. Baiklah, aku cek. buka la aku my portal. key in paswood.. click situ click sini..
tetiba aku jadi down bila tgk markah.terus jadi xde mood. ok jujur, aku menyumpah seranah pensyarah aku tu. point2 menyumpah tu biarla dirahsiakan..
nak tahu aku dapat apa. ok aku dapat B. so apsal? jgn kata aku tak bersyukur. bukan tak bersyukur, tapi kalau dapat B- sah2 aku kena repeat balik. jangan criter bab2 repeat ni.. mmg aku tak nak lalui dan alami. tu sbb la aku sentiasa berusaha sejak masuk U ni. kalau repeat byk problem maa.. duit aku nk cekau kot mana. keluarga aku bukan org senang. byk faktor dowh
dah macam aku tak buat apa2 kat sekolah je bila aku dapat B. punya la kedekut markah. dah la bagi markah pejam mata. penat lelah aku tu, ko ada nampak ke.. ko ada tanya tak cikgu2 kat sekolah tu apa aku buat, ko ada tanya pengetua tak apa sumbangan aku, ko ada observe aku betul2 tak, setakat observe luar kelas bagi tazkirah buat per, ko ada tanya student2 aku tak diorang faham ke tidak, ko ada cek tak pe aktiviti aku buat, tak tido malam ni nak buat semua tu. aku bukan nak mengungkit. tapi aku rasa mcm tak berbaloi je. Bayangkan selama 4 tahun aku bertungkus lumus nk dpt ANUGERAH DEKAN semata-mata nak naikkan aku punya pngk keseluruhna seolah sia2.bila result praktikum menyebbakan semua anugerah yang aku dapat tu seolah ditarik balik menurunkan aku punya pngk. ingt senang ke nak naikkan pngk. nak naikkan 0.01 pun sangt susah bagi aku. inikah turun pulak sebanyak 0.04 point. kalau tak sah2 aku blh dapat medal dekan. arghh..tension. ok cukup2..aku dah ter emosi ni.
hah.. ko rasa apa aku punya ekspresi wajah aku sekarang.. guess lar. klik sini
hah.. ko rasa apa aku punya ekspresi wajah aku sekarang.. guess lar. klik sini
tapi org kata result tu tak confirm lagi. yang tu aku tak pasti. hari ni aku cek balik, dah xde dah result utk praktikum. ape ceriter mcm ni. lantak ar. aku tgh mood tak baik. menyumpah pun dah menyumpah. tapi dah sehari aku duk main game ngarut2, dah sehari aku duk menangis, dan ari ni aku pi sekayu. menyelam lama... sejukkan kepala yang tengah marah. duk situ diam2 sampai la abang aku ckp, jom balik... aku pun naik salin baju dan go. membisu seribu bahasa.
so maknanya. aku dah tak marah mana dah skrg ni. aku dah redha semuanya. tapi aku takkan mengalah. yerpp

0 comments:
Post a Comment