ZERO MIND

Bila kita mula rasa rungsing.. penyelesaiannya..kosongkan minda serta tenangkan diri dan buat keputusan

lusa aku akan balik semula ke upc. malas rasanya kaki ini melangkah ke sana. terlalu byk perkara disana yang menyebabkan kepalaku makin sakit. aku dapat rasakan aku ini ada migrain kerana aku terlalu kerap sakit kepala. benci betul.bila aku sakit kepala semua kerja tak jadi.huh. hari ini dah raya ke enam seingat aku,ermm..raya dan berlalu..dan aku makin besar.tak dapat la duit raya.hehe.. tak kisahla. tapi apa pun... aku tersentak satu ayat yang mula tergiang2 di telinga aku hari ini dan setiap detik. kata2 seorang kwn " kenapa N perlu lari dari masalah.besar mana pun masalah N akan N hadapi nya juga.orang yang lari dari masalah adalah orang yang tidak berani hadapi kenyataan".. aku kelu... ya, aku akui betul kata2 itu. dan aku tahu..aku sentiasa cuba lari dari masalah kerana ku tak mahu menerima hakikat sebenar. masalah sentiasa mengejarku.lari satu masalah, masalah lain pula datang.. kata2 seorang kwn.."Itulah manusia"..hidup di atas muka bumi ni tak lepas dari masalah.walaupun sekecil zarah masalahnya.. ermm.... pagi yang sunyi ini separti memahami keadaanku.. aku buntu. lebaran yang berlalu..dan terus berlalu

0 comments: