aku ingat lagi..waktu sekolah dulu, aku ni adalah seorang yang pemalas. masa darjah 6.aku di kelas paling hujung. kelas budak2 nakal. bukan sebarang nakal. mmg nakal gila. lelaki selamba main raba2.selamba je ponteng. semua selamba. aku lagi la selamba. kalau bab baca tu.huh..mmg sah la buku tu jadi kulat je terbiar lam beg sekolah. girls plak selamba je langgar disiplin.cuma ada la sorang dua yang baik. disebabkan nakal nya kelas kami.. guru kelas kami dapat lah guru besar. masa itu seingat aku cikgu jaafar. tapi aku tak dela nakal sgt.hihii.. sikit2 je. insaf?? erm.. aku masih malas nak membelek buku dari form 1 sampai la form 5. tapi kena belek la sbb nak exam.tu pon keje sekolah selalu tak siap. bermula pengalaman aku
bersekolah di SIF, aku terpaksa duk di hostel atas arahan ayah.aku kena paksa rela. tapi, pengalaman di asrama mengajar aku byk benda. bila jauh dari mak n ayah..barulah aku buka mata sedikit demi sedikit. aku mintak duit tiap bulan tuk byr yuran asrama kat ayah. dari situ, aku lihat kepayahan ayah bekerja mencari duit.entahla kenapa selama ni aku tak pernah nampak semua tu. kenapa aku tak pernah memikirkannya selama ni. aku lihat mak yang seolah berkerja sepanjang masa menjaga karenah anak2 dgn sabar. tanpa balasan.tanpa rungutan. aku menahan sebak.. Ya ALLAH aku adalah anak yang sangat bertuah memiliki ibubapa seperti mereka. bermula saat itu, aku nekad.. aku mahu belajar dengan bersungguh2. aku mahu bahagia mereka.mahu tolong mereka.sungguh aku sangat menyayangi mereka! aku dapat memasuki universiti kerana mereka. mereka la semangat aku,motivasi aku..dan aku cuba untuk tidak mudah mengalah walau kadang2 aku lemah dan tewas dengan cabaran. aku cuba utk tidak mudah give up!. insya-ALLAH
bersekolah di SIF, aku terpaksa duk di hostel atas arahan ayah.aku kena paksa rela. tapi, pengalaman di asrama mengajar aku byk benda. bila jauh dari mak n ayah..barulah aku buka mata sedikit demi sedikit. aku mintak duit tiap bulan tuk byr yuran asrama kat ayah. dari situ, aku lihat kepayahan ayah bekerja mencari duit.entahla kenapa selama ni aku tak pernah nampak semua tu. kenapa aku tak pernah memikirkannya selama ni. aku lihat mak yang seolah berkerja sepanjang masa menjaga karenah anak2 dgn sabar. tanpa balasan.tanpa rungutan. aku menahan sebak.. Ya ALLAH aku adalah anak yang sangat bertuah memiliki ibubapa seperti mereka. bermula saat itu, aku nekad.. aku mahu belajar dengan bersungguh2. aku mahu bahagia mereka.mahu tolong mereka.sungguh aku sangat menyayangi mereka! aku dapat memasuki universiti kerana mereka. mereka la semangat aku,motivasi aku..dan aku cuba untuk tidak mudah mengalah walau kadang2 aku lemah dan tewas dengan cabaran. aku cuba utk tidak mudah give up!. insya-ALLAHcayok2 pizger

0 comments:
Post a Comment