ZERO MIND

Bila kita mula rasa rungsing.. penyelesaiannya..kosongkan minda serta tenangkan diri dan buat keputusan

Kita biasa la kan mesej2 dgn kwn2. Betul tak?. Tak kira lelaki ke perempuan ke.. Apatah lagi member2 zaman sekolah dulu kan.

Masalahnya dengan seorang 'kawan lama' ni ialah beberapa hari ni dia selalu mesg aku. Aku pun balas mcm biasa la kan. Aku tak nak di cop sombong, walhal aku pun tak berapa nak ingt member2 lelaki dalam kelas masa aku sekolah dulu. Apatah lagi aku pun tak pernah nak bergaul mesra dgn mereka yang namanya LELAKI..

ceritanya.. pada suatu hari ni , aku dan dia msg mcm biasa2 la kan. Lepas tu keesokkan harinya dia mesej lagi, aku balas la. seterus nya dan seterusnya. then pada suatu hari, aku dapati, dia ni mula gemar menghntar mesej2 tersirat dan puitis.. kadang aku terpikir, lelaki ni apsal plak hah... dah pelik aneh punya perangai. Aku tak layan itu semua la. Then satu hari tu, dia pun htr msg yang begini dgn aku.

"Ambe rasa pelik bakpe ambe leh ske bual ngn ye skrg, xpernah mkir ckit jd gni. Pelik x pelik xthu nk kte r sapa mcm2 ambe rase.. Ambe jd tanya smeada ye ni dcipta dri rusuk ambe. mmg kelakar ork p rahsia Allah xorg pn tahu. k salam "

aku baca, then aku tak balas la. Dah dia pun dah ucpkan salam. Aku kelu la.. ingt aku ni bodoh benar ke tk fhm pe yang dia maksudkan. Aku tertanya tanya, dia menghrapkan jawapan aku ke??

aku malas nk pikir la. Then, beberapa hari kemudian, aku dapat mesej yang sama.. seolah di resend kembali utk aku.

Aku pun balas la. "PELIK". dia pun balas balik 'bkpe pelik tiba2"? . then aku pun ckp la, msg hari tu sampai lagi hri ni. Aku malas nak pjg2 cerita aku ckp terus terang je la kat dia

" kita xleh pecaya sgt pd perasaan, , jd better jgn pk sgt. Lgpn kita ni bru je nampk mcm kwn, sb selama ni kita tk pernh nk bertgur sape. Jd jgn anggp sb kita dh selesa berkawan kita dah jadi pikir perasaan lain. ok".

mmg aku tak nak pikir pn...

lepas tu perbualan kembali normal.. mcm biasa2. lepas tu tamat.

fuhh.. lega. dia faham. bagusla.

mujur aku tak kelu lama2. lau tak leh terbabas perasaan gak. keh3.
pandai lelaki main ayat ye dok.

tapi aku kuat dgn diri aku. Aku tak layak utk sape2.

0 comments: