Sedar tak sedar dah masuk 2 minggu aku kat sekolah sebagai guru praktikum. Penatnya menjadi seorang guru benar-benar aku rasai, Belum masuk lagi bab student, program,metim. Terlalu banyak perkara yang seorang guru lakukan. dari kerani, tukang kebun, jurulatih, cikgu, kaunselor, pengerusi, setiausaha..hahahaa..mmg semua tu kerja guru
Oklah, pengalaman aku selama berpraktikum di starp ni banyak sengat kalau nak cakap. aku pindah rumah, bawak moto then pindah lagi, then ada yang accident, lepas tu masalah student lagi. adoii tak larat..
esok hari ahad. jangan di sangka guru rehat yaa..guru juga masih kena bekerja sebagai tukang cat dan juga perancang program. bercerita tentang student, aku rasa lelah. aku punya ABM pun entah apa2. dengan bahan tak cukup dan banyak lagi problem lainnya. masuk je kelas aku kena menjerit dengan suara paling kuat. itu pun ada lagi student yang tak dengar..nak pecah rasanya lubang tekak aku ni bersuara.
paling tak leh tahan, student leh nak makan cikgu.dah la aku ni jenis jujur dan lurus berbendul.. kena makan dengan senangnya oleh student. xpe2.kali ni korang menang..lain kali... aku akan lebih bersedia.hehehe..
so far so good.xde masalah lagi setakat ni. alhamdulillah.harap2 xde masalah hingga ke akhirnya.

0 comments:
Post a Comment